fbpx

Hajóval a Vaskapun át Boszniába

  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-1
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-16
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-15
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-14
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-13
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-12
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-11
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-10
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-9
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-8
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-7
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-6
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-5
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-4
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-3
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-2
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-1

 

1914 nyara óta nem járt magyar személyhajó a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván, és magyar személyhajó még soha nem viselt bosnyák-hercegovinai felségvizet jelző lobogót, holott ott egykoron a Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt.-nek menetrendi járatai is voltak. Ezen az úton Brcko-ig (Barkóvárig) hajózunk fel, ami 230 km a folyó 590 km hosszú hajózható szakaszából, előtte a Duna parádés szakaszán hajózunk 240 km hosszan. /Vaskapu/

Részletek:

Időpont: 2025. június 22-27.
Elhelyezés: három és négy csillagos szállodákban, 2-3 ágyas fürdőszobás szobákban
Ellátás: reggeli, vagy félpanzió
Utazás: hajóval és autóbusszal
Teljes részvételi díj: 279 000 Ft/fő
      Ebből részvételi díj: 242 000 Ft/fő
      Ebből kikötői illeték: 37 000 Ft/fő
Útlemondási biztosítás: 2,5 %
Utasbiztosítás: 3 900 Ft/fő
Egyágyas felár: 48 500 Ft/fő
Félpanziós felár: 38 000 Ft/fő
Rádióvevős fülhallgató a hajón: 2023-tól a részvételi díjban
Belépők: kb. 15 EUR

 

Részletes program:  

  1. 2024-ben, magyar hajóval 100 év után először eljutottunk Boszniába. 228 km-t megyünk a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván felfelé a folyó 590 km hosszú hajózható szakaszából, előtte a Duna parádés szakaszán hajózunk 240 km hosszan. A Száván évente 1-2-szer jár személyhajó (általában egy francia szállodahajó), így igazán ritka hajózási lehetőség ez az utunk. (Az út programja a szeszélyes Száva vízállásának függvényében változhat!) 
    1. nap: A Bánságon át a Vaskapuhoz

    Indulás reggel Budapestről autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a szépséges Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában: Szapáry Fürdő, Herkules szobor, katolikus körtemplom. A fürdőváros után nem sokkal elérjük a Duna mediterrán részét, alagutakon, viaduktokon át haladva végigmegyünk a Sipi-szoros mellett, melynek végén megpillantjuk a Vaskapu I. vízlépcsőt. A duzzasztón túl hamar elérjük Szörényvárt, ahol szállásunk lesz.

    1. nap: Duna-áttörés

    Reggeli a Vaskapu I. vízlépcső gátján átkelünk Szerbiába, majd Kladovon hajóra szállunk (933-as folyamkilométer) és megindulunk a Dunán felfelé. Rövidesen elérjük a Vaskapu I. vízlépcsőt, a Duna legnagyobb ilyen műtárgyát. Kb. 33 métert emelkedünk fel hajónkkal a két zsilipkamrában. Elhagyva a vízlépcsőt a Sipi-szorosban haladunk, megemlékezve a legendás, ma a Duna mélyén lévő szigetről, Ada-Kalehról. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk az Alsó-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Felső-Kazán-szoroson (Ponikova- és Veterani-barlangok, Széchenyi Emléktábla) és a Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir – őskori leletegyüttes, majd Drenkó vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross-táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szűkült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés Veliko Gradiste-n (1059-es fkm). Szállás a város üdülőövezetében, az Ezüst-tónak nevezett holtág partján.

    1. nap: Irány Nándorfehérvár!

    Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett. Elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, a Duna ismét több kilométeresre szélesedik, aztán jön az „Aranyember” „Senki-szigete”, kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170-es fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk.

    1. nap. A Száva alsó szakaszán

    Reggel hajóra szállunk és elindulunk felfelé a Száván (0,5 fkm). Elhaladunk a Száva két partjára épült város számos hídja alatt, majd a város szórakozásra és pihenésre kiépült része, a Ciganija-sziget mellett. Az éles kanyarokat tevő folyó mentén állnak Szabács híres várának maradványai, melynek ostromáról szól az első magyar nyelvű, világi vers: „Így megadák Szabács erősségét, Bennehagyák álgyúnak bőségét”. Kora este érkezés Szávaszentdemeterre (Sremska Mitrovica) (Száva 138 fkm). A város Sirmium néven a III. század végén a Római Birodalom 4 legfontosabb városának egyike volt. Vacsora és szállás a közeli Szabácson.

    1. nap. Felhajózás Boszniába

    Reggeli után ismét Szávaszentdemeterre utazunk. Kilépünk Szerbiából és hajózunk tovább a Száván felfelé. Újabb éles kanyarok után a Drina folyó torkolata következik, ahonnan a folyó jobb partja már a Bosznia-Hercegovina egyik tagállamához, a Boszniai Szerb Köztársasághoz tartozik. Kisvártatva a folyó bal partját nézve is magunk mögött hagyjuk Szerbiát, elérve Horvátországot. A délutáni órákban kikötünk a Brcko-i Körzet székhelyén (Száva 228 fkm). Határvizsgálat után a szállodánkba megyünk. Estefelé szabadprogram a városban.

    1. nap. Bosznia és Horvátország

    Autóbusszal az egykori Sói Bánság vidékén utazunk a Tinja folyó völgyébe, hogy felkeressük Szrebrenik csodálatos, sziklákra épült lovagvárát, az ezüst várát.  Következő állomásunk Gradacac városa: rövid szabadprogram a vár, a mecset és a katolikus templom környékén. Észak felé utazva Samacnál hagyjuk el Boszniát, még egy pillantást vetve a Szávára, majd Horvátországban folytatjuk utunkat. Diakóváron a székesegyházat tekintjük meg, majd Szlavónia fővárosába, Eszékre utazunk, ahol a várnegyedben teszünk sétát. Átkelve a Dráván Udvarnál elérjük Magyarországot. Érkezés Budapestre a késő esti órákban.

    JELENTKEZÉSI LAP:

    A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

    Kérjük az úti okmányokban szereplő neveket, születési adatokat és úti okmány adatokat pontosan megadni!

    UTAS 1 - Név:*

    UTAS 1 - Úti okmány száma, érvényességi ideje:*

    UTAS 1 - Születési hely és dátum:*

    UTAS 1 - Lakcím:*

    UTAS 1 - E-mail:*

    UTAS 1 - Telefon:*

    TOVÁBBI UTASOK ADATAI:

    (Kötelezően kitöltendő, amennyiben van további Utas)

    UTAS 2 - Név:

    UTAS 2 - Úti okmány száma, érvényességi ideje:

    UTAS 2 - Születési hely és dátum:

    UTAS 3 - Név:

    UTAS 3 - Úti okmány száma, érvényességi ideje:

    UTAS 3 - Születési hely és dátum:

    UTAS 4 - Név:

    UTAS 4 - Úti okmány száma, érvényességi ideje:

    UTAS 4 - Születési hely és dátum:

    TOVÁBBI INFORMÁCIÓK MEGADÁSA:

    Út neve:*

    Utazás időpontja:*

    Fakultatív (programok, ellátás, biztosítás): (kérjük jelölje meg, amelyiket kéri)

    Kedvezmény: (kérjük jelölje meg, ha jogosult valamely kedvezményünkre)

    Megjegyzés:

    Nyilatkozatok:

    Biztonsági kérdés, kérjük válaszoljon:

    Rövid leírásunk a Vaskapuról ide kattintva olvasható.

    Utunk térképen: