Nyári hétvége a folyókon – Hajózás Boszniából Bácskába

  • IMG_6540
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-15
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-14
  • hajóval-a-vaskapun-at-boszniaba-16
  • kicsiC-0113
  • kicsiC-0128
  • IMGP6698_mod.jpg
  • IMG_6527
  • IMG_6537
  • IMG_6501
  • IMG_6496
  • IMG_6540
  • 20180809_190541

Az év leghosszabb napjain hajózás a Dunán és legnagyobb mellékfolyóján

100 év után másodszor magyar személyhajó a Száván.
2024-ben 100 év után először járt magyar személyhajó a Száván. 2025-ben ismét megyünk erre a ritkán járt folyószakaszra, rajtunk kívül többnyire csak egy francia személyhajó szokott erre járni.

Részletek:

Időpont: 2025. június 27-29.
Elhelyezés: négy és három csillagos szállodában
Ellátás: reggeli, vagy félpanzió
Utazás: hajóval és autóbusszal
Teljes részvételi díj: 146 000 Ft/fő
      Ebből részvételi díj: 128 000 Ft/fő
      Ebből kikötői illeték: 18 000 Ft/fő
Útlemondási biztosítás: 2,5 %
Utasbiztosítás: 1 980 Ft/fő
Egyágyas felár: 22 000 Ft/fő
Félpanziós felár: 14 600 Ft/fő

Úti okmányok, érvényességük: úti okmány lehet a kártya formátumú személyi igazolvány és az útlevél. A belépéshez használt úti okmánynak az országból való tervezett kilépéstől számítva 90 napig érvényesnek kell lennie. Az útlevélnek tartalmaznia kell legalább egy üres oldalt.

A hajó: ROHAM, épült 1895-ben gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi teljeskörű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasunknak jut ülőhely 4 és 6 fős asztaloknál. (A hajón előre nem osztunk ki helyeket.) Ezen kívül van fedett és nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 3300-4000 Ft között várható. Sör kb. 1000-1400 Ft, 1 dl bor 300-700 Ft.) Képek a hajó honlapján és a hajóregiszterben.

Az út programja a szeszélyes Száva vízállásának függvényében változhat!

Program:  

1. nap. Kora reggeli indulás Budapestről. Határátkelés Horvátországba Udvarnál, majd Orasje-nél belépés Boszniába, a Boszniai Szerb Köztársaságba, majd kisvártatva belépés a Brčkói Körzetbe. Hajóra szállunk a 228-as szávai folyamkilométernél és kilépő vizsgálat után elindulunk a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván lefelé. A túlsó parton Horvátország, melyet rövidesen Szerbia vált fel. A jobb parton elérjük a Boszniai Szerb Köztársaságot, majd a szerbség és egyben Bosznia jelentős folyóját, a Drinát. Itt van a Száva két partján Racsa és Bosnyákracsa, ahová 1914. júliusig a Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt. hajói jártak. A Drinától kezdve mindkét part Szerbia. Az éles kanyarokat tevő Száván késő délután elérjük ismét Szávaszentdemetert (Száva 138 fkm), amely város a III. századi Római Birodalom negyedik legnagyobb városa volt, mely városnál aratott hatalmas diadalt Tomori Pál kalocsai érsek a török felett. Belépő vizsgálat busszal utazás a közeli Szabácsra ahol vacsora és szállás vár minket egy négycsillagos wellness hotelben. Érkezés Szabácsra kora este.

2. nap. Reggel Szávaszentdemeterre utazunk, hajóra szállunk. A folyó alsó folyása is éles kanyarokat tesz, helyenként összeszűkül, máshol szétterül. A szabácsi várnál Mátyás királyra emlékezünk. Délutánra elérjük a szerb fővárost. Kikötők, nyaralóövezetek után vagy a belvárosban a Száván, vagy Zimonyban a Dunán kikötünk. kb. 17 órakor. A kikötés helyétől függően program Belgrád, vagy Zimony belvárosában. Vacsora és szállás a fővárosban, egy háromcsillagos hotelben.

3. nap. Reggeli után beszállunk hajónkra. A Dunán hajózva tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadiszigetet és Zimonyt elhagyva jönnek a nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek változatossá téve utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél a nomád állattartást csodáljuk meg, majd jön a 40 magas bécskai viadukt. Újvidékig látjuk még a Dunáról is az első napon megnézett Karlócát, aztán a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát, ahol szót ejtünk a bácskai hajózó csatornák rendszeréről is. Újvidéken (Duna 1255 fkm) kiszállunk, autóbusszal hazaindulunk, érkezés 22-23 óra körül.

Utunk térképen:

    JELENTKEZÉSI LAP:

    A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

    Kérjük az úti okmányokban szereplő neveket, születési adatokat és úti okmány adatokat pontosan megadni!

    UTAS 1 - Név:*

    UTAS 1 - Úti okmány száma, érvényességi ideje:*

    UTAS 1 - Születési hely és dátum:*

    UTAS 1 - Lakcím:*

    UTAS 1 - E-mail:*

    UTAS 1 - Telefon:*

    TOVÁBBI UTASOK ADATAI:

    (Kötelezően kitöltendő, amennyiben van további Utas)

    UTAS 2 - Név:

    UTAS 2 - Úti okmány száma, érvényességi ideje:

    UTAS 2 - Születési hely és dátum:

    UTAS 3 - Név:

    UTAS 3 - Úti okmány száma, érvényességi ideje:

    UTAS 3 - Születési hely és dátum:

    UTAS 4 - Név:

    UTAS 4 - Úti okmány száma, érvényességi ideje:

    UTAS 4 - Születési hely és dátum:

    TOVÁBBI INFORMÁCIÓK MEGADÁSA:

    Út neve:*

    Utazás időpontja:*

    Fakultatív (programok, ellátás, biztosítás): (kérjük jelölje meg, amelyiket kéri)

    Kedvezmény: (kérjük jelölje meg, ha jogosult valamely kedvezményünkre)

    Megjegyzés:

    Nyilatkozatok:

    Biztonsági kérdés, kérjük válaszoljon: